Lovely U Olls

Misteri

08 February 2011

'Hari tanpa beg plastik'


Kempen 'hari tanpa beg plastik' di Selangor bagi membendung masalah pencemaran yang semakin berleluasa, telah diadakan setiap Sabtu mulai 9 Januari lepas.
Negeri2 lain pon dah start kempen hijau ni pada hari sabtu. Negeri Pulau Pinang merupakan negeri yang pertama menjalankan kempen hijau ni. 

Sedarkah kawan-kawan di luar sana, akan kempen hari tanpa beg plastik ini??? Ku sajer jer nak peringati kawan-kawan di luar sana, mybe semua org dah tahu kan, bukan tuk mengingati kawan2 jak, tp tuk diri sendiri juga. Manalah tahu, sampai2 jak kat mall..ciap2 beli brg sekali jurujual ckp arini tanpa beg plastik, apa lagi gelabah la. JANGAN terkejut jika anda diminta membayar RM0.20 sen semasa membeli-belah di mana-mana pasar raya. Ia bukanlah harga untuk beg plastik tetapi itulah nilai yang terpaksa anda bayar kerana menggunakan bahan yang tidak boleh dikitar semula itu...kita kenalah menyokong kempen tuk pelihara alam sekitar kita ini. Bukan tuk kesejahteraan kita sekarang jer, malah tuk generasi akan datang tuk hidup selesa juga.

PLASTIK bukan saja tidak boleh dikitar semula malah memberi kesan pada alam sekitar untuk jangka masa panjang.



kempen mcm ni bagus...
selain menggalakkan pengurangan beg plastik, ianya juga menggalakkan org utk berjimat cermat...





No comments:

mISteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...