Lovely U Olls

Misteri

09 April 2011

sailor moon

Sailor moon merupakan rancangan kartun yg sy minat sgt2 tgk waktu zaman2 budak...tp hari ni pon minat nga kartun ni..Ingt masa budak2 siap berangan-angan nk jadi cam sailor moon..hahaha..lawakkn, ader ker sailor moon yg realiti???!!!..time budak2 semua suka...



Suka sangat2 nga gbr2 kartun ni..ada byk lagi kartun2 yg beh ms zaman budak2 lu..semua kartun layan..biasalah, nama plak budak gurl2..mesti ramai gurl2 kat luar sana suka nga kartun ni kan..korang pon sama berangan nk jadi sailor moon..

Antara citer2 nya : - 
the Dark Kingdom arc (sailor moon)..the Black Moon arc (sailor moon R)..the Mugen/Infinity arc (sailor moon S)..the Dream arc (sailor moon superR)..the Stars arc (sailor moon sailor stars).

Sailor Moon 01.jpg
Ni namanya Usagi Tsukino/Sailor moon.
Suka dengan gaya rambut bebola yang menonjol.

Sailor Merkur 01.jpg
Ami Mizuno/Sailor Mercury.

Sailor Mars 01.jpg
Rei Hino/Sailor Mars

Sailor Jupter 01.jpg
Makoto Kino/Sailor Jupiter

Sailor Venus 01.jpg
Minako Aino/Sailor Venus

Sailor Chibi Moon set.jpg
Chibiusa/Sailor Chibi Moon


Cerita ini berkisar tentang kumpulan pelindung yang telah diberikan kehidupan baru setelah kerajaan mereka musnah yang melindungi sistem suria dari kejahatan musnah.
Sailor Moon secara amnya telah mempopularkan konsep sentai iaitu (kumpulan) perempuan yang mempunyai kuasa berbanding anime yang hanya memaparkan seorang perempuan.
Jom kita tubuhkan penyelamat wanita berkumpulan di Malaysia pertama yg dapat menyelamatkan orang ramai..^_^..lawak-lawak.

hehehe..

6 comments:

Penjejak Mimpi said...

as-salam

salam ziarah dari Penjejak Mimpi..
err.. dulu sy pon suke gak lyan katun ni. Skang ni da kureng sket. Maybe sebab da tue kot.. hahahaha...

Pe pon salam kenal.

Entri terbaru: Kursus Personaliti Wanita Unggul Part 2

Fiizya Aurora said...

assalam..selamat berziarah..heehe..sy suke sampai sekarang coz kartun dier cantik2..suka tgk..hehe..masa membawa perubahan..hehehe..

putERi-kAtEk said...

waaaaaaaaaaa siap kasi nama siap sorng..terer ah!!! hahahahaha

Fiizya Aurora said...

huahahaha..puteri katek ni..just dihujung jari jer maklumat tu..sajer nk wat review sal kartun kita minat..suka..hehehe..byk kartun yg suka..tp ni slh satu yg best...

BoBo.... said...

wahhh....minat kartun...sailor moon...:P

Fiizya Aurora said...

mesti la minat..kartun tuk budak2 perempuan nie..suka2...^_^

mISteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...