Lovely U Olls

Misteri

06 March 2011

mARAH..aNGER..tEMPER..


Bertemu kembali semua...untuk entry ini sy tertarik dengan tajuk asement BBI 2421 sy for this week yg di kaitkan dengan citer berkaitan dgn sikap seorang anak yg sangat pemarah. Bapa kpd budak ini cuba memberi paku dan menyuruh bdk tersebut mengetuknya di pagar apb dia marah...After that..si bapa menyuruh anaknya membuang semula apb si anak itu tidak marah lagi dan menyuruh anaknya melihat kesan pd pagar tersebut yg di ketuk oleh anaknya itu sewaktu dia marah, si anak mendapati pagar tersebut berlubang-lubang.


So, moral of the story is???..Sy bkn nk ulas sal asement, cuma sy nak kita sama-sama cek lam diri kita sendiri berkaitan dengan kemarahan yg pernah kita alami dan cara kita manage marah tersebut..Semua orang ada perasaan sebeginikan, cuma situasi yg kita alami sahaja yg berlainan serta cara kita manage..kan..kan..kan..

So...apa yg kwn2 lakukan apb menghadapi api kemarahan ini???

Untuk kawan2 yg selalu berada lam situasi sebegini..bacalah doa di bawah ini..

DO'A UNTUK MENGHILANGKAN KEMARAHAN.



Ertinya: "Aku berlindung kepada Allah dari godaan syaitan yang terkutuk. Wahai Allah, ampunilah dosaku dan hilangkanlah kepanasan hatiku serta lepaskanlah aku dari godaan syaitan yang terkutuk”.

Anger management TIPSSSSS... ^_^

Anger Management Tips




No comments:

mISteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...