Lovely U Olls

Misteri

02 August 2011

Pemanis berbuka puasa

U olls terfikir nk buat aper yer tuk berbuka puasa erk?!Ni sy mau kongsi resepi pemanis mulut tuk berbuka.Cedap, cepat2 salin resepi.

Puding Triffle 

Taadaaa!! akhirnya dpt juga buat sendiri puding ni...puas hati...


Bahannya:
susu cair
gula
 tepung kastard
 kek gulung
buah-buahan campur
agar-agar jeli kristal Nona
air panas

Caranya:
Panaskan susu cair dengan gula. Kecilkan api.
Bancuh tepung kastard dengan semangkuk air sejuk. Masukkan bancuhan tadi ke dalam susu cair yang sedang mendidih, Masak hingga betul-betul pekat dan kastard pekat. Tutup api.
Di dalam bekas berasingan, susunkan kek gulung sehingga habis. Kemudian, basahkan dengan air buah-buahan tin.
Masukkan buah-buahan tin hingga habis.
Tuangkan bancuhan kastard ke atas susunan buah-buahan tadi.
Untuk jeli, larutkan jeli bersama semangkuk air panas. Kacau hingga sebati.
Akhir sekali, tuangkan jeli tersebut di atas kastard dan sejukkan. 



Dah kene ngapp ni!!
Yummy!!

Camat berbuka pose ye..

4 comments:

abghani said...

uuuuuuh,,,dapnya..i like puding

Fiizya Aurora said...

abghani suka erk..leh suh wife abghani wat kan yer...
^_*

Fathin Fazila Razali said...

assalammualaikum... mak aii... rasanya salah time kot zyla bc entri ni.. gerr... kat bazar ramadhan ada ta setanding yg mcm ni ek.. nak masak sendiri... zyla tinggal kat hostle.. so perkakas nak memasak tu tak ada.... sedop.. pandainya masak

Fiizya Aurora said...

xper2 fathin..len ari leh cuba resepi ini...hehehe...nanti cuti2 balik kat umah leh wat tuk famili..mkn nga famili lagi best...

mISteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...