Lovely U Olls

Misteri

10 June 2011

Tips membeli BRA


Pink Bra

75% wanita mengenakan bra dengan ukuran yang salah. Ukuran bra umumnya akan berubah seiring dengan waktu. Jika tubuh berubah, ukuran bra pun kemungkinan akan berubah.Gunakan pita pengukur atau tabel konversi untuk menentukan ukuran bra, ketika ukuran tubuh telah berubah. Dengan menggunakan pita pengukur. Anda dapat dengan mudah mengetahui ukuran bra yang Anda butuhkan. Pengukuran harus dilakukan dengan tepat. Jika pita kendor saat mengukur, maka Anda akan mendapatkan ukuran bra yang terlalu besar. Sebaliknya, pita yang terlalu ketat, Anda akan berakhir dengan membeli bra yang terlalu kecil. Gunakan hasil pengukuran ini untuk mendapatkan ukuran bra yang tepat. Sebagai contoh, sebuah pengukuran dengan hasil 36 inci menunjukkan Anda membutuhkan bra dengan tali berukuran 36 inci pula.
Saat memilih bra, pilih yang kaitannya agak ketat. Seiring pemakaian dan pencucian, bra lama-lama akan semakin kendur. Anda boleh pula merujuk ke tabel konversi kerana satuan ukuran bra boleh jadi berbeza dari satu negara ke yang lain. Perlu dicatat pula, tidak semua produsen memiliki standart ukuran yang sama. Ukuran 36B mungkin tidak akan sama antara satu produsen dengan yang lain. Sangat penting untuk mencuba bra sebelum membeli. Sesuaikan pula tali bra agar benar-benar selesa untuk dipakai. Bra yang dipakai akan memberikan dua efek. Pertama, dada akan lebih terangkat (menimbulkan kesan langsing) dan kedua, postur tubuh akan turut diperbaiki. Memakai bra dengan ukuran yang tepat akan mampu meningkatkan keselesaan dan kepercayaan diri. (copy oketips)

3 comments:

solomolo said...

pernah Mak Munah suruh belikan bra untuk dia...
pegila kat JJ...
bila masuk area tu, yang pompuan pandang pelik...
hahaha...

kotak bulat said...

Kb ukur sekali je..hahahha..
bila selesa..pakai saiz tu je la.

Fiizya Aurora said...

solomolo:sape mak munah tu yg suh hang pi beli bra tu??? wah!!! romantiknya..hehehe..biasa la tu pompuan tgk..mesti lam hati dier..wah mamat ni, sportingnya..kih2...

kb: sama ler saya...hehehe..

mISteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...