Lovely U Olls

Misteri

10 March 2011

KATEK EXPLORER


Hai puteri katek..saya baru jer terjah blog puteri katek ni, ekceli my luvly sis si ila suhaila la yg perkenalkan puteri katek ni kpd saya. Sy terjah la per yg ada lam blog puteri ni..menarik..hebat..suka-suka..Sy paling suka entry  permainan zaman kanak-kanak coz mengingatkan sy zaman budak-budak lu..selalu sgt main benda cam gini, maklum la zmn sy mana ada komputer, so game lam komputer lg la tak tahu coz xder komputer kat umah zaman dulu2..bleh sentuh komputer pon masa kat sekolah..itu pon kene kongsi dgn kwn2..mouse pd masa tu pon takut nk sentuh apatah lagi nk pegang.
Ms sy zmn budak2 lompat getah la paling suka main, sampaikn bw ke sekolah..time rehat main..pastu siap kene marah kat cikgu lagi..lg satu selalu jer nk beli getah byk2, memang bleh wat harta la makcik jual kat kedai runcit tu jasa sy and the geng asyk beli getah, bukannya cikit,byk tu..
Nyorok2 selalu main kat umah nga adik2..adik2 selalu jer kene..eheheh..biasa la kakak buli adik. Tarik upih sy tak byk sgt main coz duk ditmn mana ada pokok kelapa, time balik kg pon bkn ye selalu pun dpt main, so jrg la dpt main benda alah ni.
Permainan kapal terbang ni kita orang kat kelantan panggil 'dekcok' tul tak aku eja ni,,,hehehe,,cara main lebih kurang sama la..Tp lam byk2 permainan yg ada lam ni..if girlgirl suka main anak patung kertas ler..anak patung kertas ni buatkan sy teringat akan kenangan yg tak dpt sy lupakan..sy pantang ada yg baru mesti beli..al-kisahnya cam gini..time tu aku darjah tiga, waktu kelas bahasa inggeris cikgu mengajar kat depan, aku kt belakang asyik sgt duk belek2 anak patung ni bwh meja bersama kwn karibku, tiba2 teacher menyoalku..aku tergaman n apa lg xleh jwb la coz tak fokus ms teacher mengajar...tutututttt...aku kene denda naik atas kerusi...satu kelas gelakkan aku coz disebabkan anak patung kertas tu aku terpaksa naik atas kerusi..MALUUU DERRR!!!
Itulah serba sedikit pengalaman tentang permainan masa zaman-zaman kanak ribena.
Sy suka sgt nga blog puteri katek ni..mengingatkan sy pada zamn knk2 ribena..cerita yg menarik penulisan yang teratur..bgs22..


3 comments:

Puteri Katek said...

hahaha..thanks join ye...

memang, zaman kanak2 la paling best...main getah pun best..tapi bila naik darjah 5, kawan2 takmo main dah...sebab ada yang kata, pompuan kalau main getah lompat2 nnti tetek jadi besar... hahaahha

kelakar....semua org percaya sebab ada 2, 3 org time tu dh mula rasa tetek depa sakit, padahal memang nak membesar pun...hahaahha


salam kenalan

Fiizya Aurora said...

sama2 ^_^..
aah kan..untung kita dapat merasai zmn kanak2..ye ker cam tu..bukannya time tu dah sampai masa die nk membesar...ehhehe..kih3..padahal malu kerana dikalahkan oleh puteri katek kot..kih2..
salam kenalan juga...

cintailmu89 said...

salam perkenalan (^_^)

mISteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...