Lovely U Olls

Misteri

08 January 2011

hEPI fAMILI

Famili bahagia.
Bahagiakanlah keluarga kita sebelum membahagiakan orang lain. Kesolehan keluarga menjadi penentu bagi tegaknya sesuatu bangsa yang aman, makmur dan sejahtera.

Hargailah keluarga kita. Famili first tau.
Sebahagian dari kesempurnaan kebahagiaan di dunia adalah memiliki keluarga yang bahagia.

bAHAGIAYE famili ni!!!
Apabila setiap ahli keluarga saling mencintai, menyayangi, dan saling mengalah, nescaya seluruh masyarakat akan menjadi baik, aman dan damai.

  
Keluarga yang dekat dengan Allah akan menjadi keluarga yang layak ditolong olehNya dalam setiap urusannya.


Ciri orang yang mencintai keluarganya adalah dia selalu bersabar dalam mendidik akhlak dan keimanan keluarganya. Seorang yang bekerja keras untuk menunaikan tanggung jawab kepada keluarganya adalah bukti kasihnya kepada keluarganya.

Rasul saw bersabda, paling dekat dengan ku kedudukannya kelak pada hari kiamat adalah orang yang paling baik akhlaknya dan sebaik-baik kamu ialah yang paling baik terhadap keluarganya. Barangsiapa bersusah payah mencari nafkah untuk keluarganya, maka dia adalah seumpama seorang mujahid dijalan Allah.

p/s : korang semua, sayangilah kamu punya famili ya... I love my family with all my heart. dear father, mother, brothers, sisters, mother-in-law,brother - sister-in-law, grandmother and knock all my relatives


No comments:

mISteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...